header top

„Prowadź nas, zielona drogo … do Górzna!”

Utworzono: wtorek, 11, czerwiec 2019 danielmajewski

20190529 132550Z piosenką na ustach, z walizkami, plecakami i szeroko otwartymi oczami uczniowie klasy V a i V b pod czujną opieką pań: M. Kleczewskiej, B. Kosmały, A. Brzezińskiej i M. Sadowskiej wyruszyli na Zieloną Szkołę. Trzy dni i dwie noce (!), tj. od 29 do 31 maja spędziliśmy w imponującym ośrodku „Wilga” w Górznie oraz cudownych okolicznościach przyrody Górznieńsko- Lidzbarskiego Parku Krajobrazowego. Ośrodek okazał się eleganckim hotelem: każdy pokój miał łazienkę, na półpiętrach stały kwiaty w wazonach, stołówka przypominała salę restauracyjną, a posiłki były wyśmienite (przebój: gigantyczne zapiekanki na kolację).

Dni wypełnione były wędrówkami i poznawaniem malowniczych tras rezerwatów przyrody. Błądziliśmy, na szczęście z dobrymi przewodnikami, pośród pagórków leśnych, pośród łąk zielonych szeroko na jeziorami rozciągnionych. Prowadziły nas zielone drogi i strumyki płynące z wolna. Znacznie wzbogaciliśmy swoją wiedzę o faunie i florze tej pięknej okolicy. Po południu rozwiązywaliśmy różne zagadki, braliśmy udział w quizach, śpiewaliśmy piosenki i bawiliśmy się na znakomicie wyposażonym placu zabaw.
Kwiatów tyle, zieleni tyle – na długo zostaną na w pamięci te piękne chwile!